Branża filmowa to temat rzeka, a ta staje się jeszcze bardziej kręta, gdy pytamy o budżet. Wycena reklamy filmowej nigdy nie jest zero-jedynkowa. Wymaga indywi-dualnego spojrzenia i kompleksowego podejścia. Aby jednak nie zbyć was tekstem „to zależy”, podpowiadamy, ile kosztuje reklama w profesjonalnym studio filmowym i jakim minimalnym budżetem trzeba dysponować, aby osiągnąć satysfakcjonujący efekt w dobrej cenie. O budżetach maksymalnych też wspomnimy, więc zapnijcie pasy i jazda!
Ciężko dzisiaj cokolwiek sprzedać bez dobrej reklamy. Odbiorcy na każdym kroku są bombardowani ofertami różnych marek, na które dla własnego komfortu psychicznego nie zwracają już uwagi. Aby stać się liderem wśród konkurencji należy pobudzić zmęczonego reklamami odbiorcę. I tutaj najlepiej sprawdzi się film, który angażuje wszystkie zmysły.
Ile kosztuje produkcja reklamy?
Na to ma pytanie nie ma jednoznacznej odpowiedzi. Produkcja reklamy to proces złożony, a ostateczna cena zależy od wymagań i możliwości klienta. Można jednak przyjąć, że naj-prostsza, a jednocześnie wciąż profesjonalna reklama z przeznaczeniem do internetu i mediów społecznościowych to koszt około 20 tysięcy złotych. W tej cenie otrzymujemy: 1 dzień zdjęciowy, operatora pracującego na sprzęcie w jakości 4K, podstawowe oświetlenie filmowe, montaż i postprodukcję oraz podkład muzyczny. Takie filmy sprawdzają się do promowania usług na Facebooku, Youtube czy Instagramie.
Cena rośnie wraz z wymaganiami. Rozszerzenie licencji poza internet, praca na kamerze filmowej RED, wynajem studia wraz z profesjonalnym sprzętem – to tylko sprawy technicz-ne. Do tego należy dodać koszt ekipy filmowej (m.in.: reżysera, scenarzysty, operatora, asystenta kamery, oświetleniowca, dźwiękowca, scenografa, makijażysty, stylisty, monta-żysty, kolorysty, a także grafika 2D lub 3D). Na cenę wpływają również: czas pracy ekipy, ilość lokacji, ewentualne dojazdy i noclegi, zatrudnienie aktorów i statystów czy zapewnienie cateringu.
Najdroższa reklama video w historii
Jaka jest zatem górna granica? Nie będziemy owijać w bawełnę – nie ma jej. Najdroższa reklama w historii kosztowała ponad 30 mln dolarów. Film z Nicole Kidman w roli głównej tryumfował na całym świecie, dzięki czemu marka Chanel odnotowała pięciokrotny wzrost sprzedaży. Zejdźmy jednak na ziemię – w polskich warunkach, o ile nie zapragniemy zatrudnić Nicole Kidman, koszty najdroższych reklam sięgają kilku milionów złotych. Bardzo profesjonalny efekt można jednak osiągnąć już w kwocie kilkuset tysięcy złotych.
Jeżeli chcesz dokładnie wycenić koszt reklamy, skontaktuj się z nami. Jesteśmy otwarci zarówno na bardzo duże, jak i niewielkie budżety. W wyjątkowych przypadkach, jeżeli projekt nas zainteresuje, możemy zejść poniżej 20 tys. zł.