Dlaczego warto zainwestować w promocję audiowizualną…

Dlaczego warto zainwestować w promocję audiowizualną…

Film na stronie internetowej to już norma. Wideo dla biznesu jest wizytówką niemal każdej firmy. Taki film pokazuje kompetencje, cele, wizje i strategię danej instytucji. Pozwala poznać jej produkty i usługi.

Dobrze skomponowany film reklamowy/promocyjny/wizerunkowy powie więcej o firmie niż długie i często skomplikowane opisy. Poniżej podpowiadamy, dlaczego warto zainwestować w film promujący swoją firmę.

Przyciąga uwagę i zwiększa zainteresowanie witryną

Współczynnik klikalności filmów jest wyższy niż jakichkolwiek innych zawartości stron internetowych. Zgodnie ze statystykami, średnio o 7 minut dłużej internauci zatrzymują się na witrynach z zawartością audiowizualną. Przekłada się to na podświadome zapamiętywanie identyfikacji wizualnej firmy, np. logo. Taki podprogowy przekaz w przyszłości może być powodem, dla którego klient wróci właśnie na stronę danej instytucji.

Ułatwia internautom poszukiwanie informacji

Czytanie długich artykułów na stronach internetowych odeszło już do lamusa. Teksty zawierające więcej niż 5 zdań, zniechęcają odbiorcę. Film, dzięki temu że posługuje się komunikatem wizualnym i dźwiękowym – jest wygodny w odbiorze – wystarczy kliknąć i już. Dzięki materiałom filmowym informacje są szybciej przekazywane potencjalnym klientom. I nie oszukujmy się, wideo jest tym, czego oczekują internauci. Film promocyjny zamieszczony na stronie internetowej to już standard. Wystarczy sprawdzić ilość materiałów filmowych wrzucanych do sieci. Filmy są po prostu nieodłączną częścią marketingu. Pomagają przechwycić uwagę odbiorcy i skutecznie nią pokierować. W zależności od celu, jaki sobie stawiasz możesz skłonić go do kontaktu z firmą lub sprzedać mu dany produkt czy usługę.

Buduje zaufanie i ułatwia decyzje

Przedstawiając własny sposób widzenia firmy, sugerujesz klientowi w jaki sposób ma ją odbierać. Oczywiście, film musi oddawać rzeczywistość, ale dobrze poprowadzony materiał filmowy powie więcej o firmie, niż dobrze napisany artykuł i pozwoli wyrobić własną opinię.
Film produktowy ma tę dodatkową wartość, że pozwala dokładnie pokazać cechy danego towaru. Zazwyczaj, kupując cokolwiek lubimy dokładnie przyjrzeć się danej rzeczy, ocenić jej właściwości, wygląd, funkcjonalność. Taki film ułatwi klientom podjęcie decyzji o zakupie – niestety jeszcze nie wszystkie sklepy internetowe korzystają z wideo. Te, które wprowadziły wideo recenzje swoich produktów, odnotowały zwiększenie wizyt na swojej stronie.

Dociera do licznych odbiorców w krótkim czasie

Internet sprawia, że dotarcie do klientów staje się prostsze. Film promocyjny/reklamowy możesz umieścić na swojej stronie internetowej, ale także na You Tube, Vimeo, Facbooku, Linkedin itp. Filmy budzą większe zainteresowanie niż same treści czy nawet zdjęcia. Post zawierający wideo będzie częściej udostępniany i wyświetlany, a co za tym idzie – twoją firmę zobaczy i pozna więcej osób.