Studio Filmowe Panika robi filmy także w plenerze i u klienta

Choć naszym niezaprzeczalnym atutem jest duże niezależne studio filmowe, to w plenerze robimy równie profesjonalne filmy. Tak naprawdę podstawą realizacji spotu, filmu czy klipu jest pomysł klienta i jego wymagania. Dziś trochę o tym, jak kręcimy w plenerze lub u klienta.

Szczególnie kręceniu filmów w plenerze sprzyja okres letni. Natura, woda, plaża, słońce, wiatr we włosach…No właśnie, z wiatrem i deszczem bywa różnie. Pogoda w naszej strefie klimatycznej czasami lubi spłatać figla – my mamy na to alternatywę – 300 m.kw. hali zdjęciowej, gdzie możemy stworzyć piękny plener. Ale dziś nie o tym…

Realizacja filmu w plenerze

Studio Panika wiele swoich projektów zrealizowało w plenerze. Filmy wymagające naturalnych planów zdjęciowych nagrywane są poza studiem. Nie zawsze da się zastąpić kilometry ścieżek rowerowych, starówkę miasta czy fale morskie scenografią. W historii kinematografii znane są oskarowe filmy zrealizowane w całości w plenerze. Plener sprawdza się przy wielu projektach.

Niewątpliwym plusem są piękne kadry i brak kosztów wynajęcia studia. Potwierdza się to przy sprzyjających warunkach pogodowych. Jednak one są zmienne. Zmienne jest również naturalne oświetlenie, stąd przy produkcji filmu w plenerze często przydają się profesjonalne lampy i agregat prądotwórczy – brak instalacji elektrycznej jest dużym utrudnieniem. Aby zrobić niezapomniane ujęcie, potrzebny jest odpowiedni sprzęt. Na planie używamy zawsze najlepszych kamer filmowych. Za pomocą drona robimy zdjęcia z lotu ptaka. Pracujemy przy pomocy popularnego gimbala, czyli stabilizatora obrazu, a czasem rozstawiamy szyny pod wózek kamerowy. Zdjęcia robimy nie tylko z lądu, ale też z powietrza czy wody.

Nieodzownym atrybutem reklamy filmowej jest dźwięk. Ten naturalny potrafi zachwycić i często bywa niezastąpiony. Cudownie, gdy uda nam się zarejestrować śpiew ptaków o poranku lub szum morskiej toni. Gorzej, gdy dźwięk wymyka się nam spod kontroli i zamiast ptaków mamy szczęk maszyn budowlanych, zgiełk ulicy czy ujadanie psów. Niestety, otwarta przestrzeń nie zawsze sprzyja dobrej akustyce. Przy nagrywaniu dźwięku często przeszkadza wiatr i inne szumy. W takich sytuacjach pomocny będzie zewnętrzny mikrofon np. z osłoną przeciwwietrzną z wysięgnikiem.

Zanim przystąpimy do nakręcenia filmu czy reklamy w plenerze, trzeba znaleźć odpowiednie miejsce, spełniające wymogi scenariusza. Czasami jest to kilka lokalizacji. Należy zaplanować wówczas czas i przewidzieć koszty na transport zarówno sprzętu jak i ekipy. W niektórych przestrzeniach publicznych będzie konieczne zdobycie zezwoleń oraz praw do wizerunku wybranych obiektów. Wieloletnie doświadczenie w branży Studia Filmowego Panika sprawia, że Klient nie musi się takimi sprawami zajmować – jego zadaniem jest wybór najlepszej opcji.

Realizacja filmu u klienta

Nagranie spotu reklamowego często odbywa się w firmie klienta, na hali produkcyjnej, w biurze czy w magazynie. Nie boimy się takich wyzwań. Dobrze przygotowana i opowiedziana reklama wyróżni markę i przyciągnie klientów. Dlatego wcześniejsze poznanie przestrzeni czy planu pomieszczenia ułatwi nam zaplanowanie produkcji filmowej oraz stworzenie odpowiedniego scenariusza. Na tym etapie przyda się nam również wiedza, kto ma „opowiedzieć” historię marki Twojej firmy – czy będzie to lektor, menadżer, pracownik firmy, a może statysta?

Tu podobnie jak przy produkcji w plenerze należy pamiętać o sprzęcie, ekipie, zabezpieczeniach planu. Jeśli filmujemy w budynku, pogoda nie ma większego znaczenia, jednak musimy zadbać o odpowiednie oświetlenie i dźwięk. Trzeba także pamiętać, że przy każdej produkcji, znaczenie ma nie tylko ilość lokalizacji, ale i ilość dni zdjęciowych.